2009. november 17., kedd

Egy nem átlagos hét


Eltelt megint egy hét.

Nem volt átlagos, ennél néha könnyebb heteim is vannak. De lássuk, mi is történt a múlt héten:

Hétfő

Egyszerű nap volt. Délelőtt a Fedél Nélkül újság szerkesztőségében dolgoztam. (Menhely Alapítvány épülete, a VII. ker. Kürt utca 4-ben.) Egyike vagyok a honlap adminisztrátorainak. (A honlapot megnézheted a www.fedelnelkul.hu címen.) Mikor elkezdtem ezt a munkát, sok elmaradás volt az archívumokban. Már csak a Galériákban lévő képek egy részét kell az alkotói archívumba is felvenni. Sok munka volt vele, de nemsokára naprakészek leszünk.
Délután a november 13-án, előző pénteken készített videókat és fotókat rendeztem. (Nagyszabású eseménysorozat volt aznap, nyitányaként a Menhely Alapítvány 20. születésnapi rendezvénysorozatának. Délelőtt sajtótájékoztató, kora délután ételosztás a Blaha Lujza téren, délután különböző szervezetek bemutatkozása, koncert a Városházánál, este - újra a Blahán - megemlékezés a '89-es hajléktalan demonstrációra és nagyszerű műsor Ayalával és barátaival.)
Pénteken rengeteg fotót és videót készítettem minden helyszínen. A fotókból kimazsoláztam A Város Mindenkié csoport képeit és feltettem a netre, hogy a többiek is megnézhessék, még az esti gyűlés előtt.
Na igen, az AVM. Ennek is "tagja" vagyok. Este fél hétre mentem a szokásos hétfői gyűlésünkre, ami meglepően hamar véget ért, kilenc után nem sokkal be is fejeztük. Mi is az AVM? Egy hajléktalanokból és nem hajléktalan aktivistákból álló csoport, akik a hajléktalanok érdekeiért szeretnének tenni valamit. Bővebben itt olvashatsz rólunk: www.avarosmindenkie.blog.hu
Fél 11-kor már a hálózsákomban voltam.

Kedd

Délelőtt ügyeletes voltam a szerkesztőségben. Ez abból áll, hogy 9-12-ig, a nyitvatartási időben, a terjesztőinknek, újságárusainknak engedélyeket hosszabbítok, pótolok, ha elveszett. Meg esetleg apró-cseprő ügyek intézésében segítek.
Ügyelet után Csillával (szintén hajléktalan), az egyik kollégámmal találkoztam, hogy megbeszéljük a szerdai riport technikai részleteit.
Délután 2-re a Dózsa szállóba mentünk Csurikával (Marika, szintén hajléktalan kollégám), hogy a vezetőknek bemutassuk az AVM-et, és az együttműködés lehetőségeiről beszélgessünk. Sikeres találkozó volt, támogatnak minket.
Este fél 7-kor már a Szentkirályi utcában voltam, angol tanfolyamon.
Ennek a napnak is vége.

Szerda

Reggel nyolckor már a Kürt utcában volta. Ayalával készített riportomat írtam le a diktafonról. ("Riportere", "írója" is vagyok a Fedél Nélkül-nek.) Kicsit késésben voltam vele, szerencsére Robi, a szerkesztőnk (szociális munkás a Menhelynél, az FN főszerkesztője) toleráns.
Du. 4-kor az iskolai programunk megbeszélése kezdődött a Szentkirályi utcában. E program keretében osztályfőnöki órákon beszélgetünk a gyerekekkel a hajléktalanságról, egy szoc. munkás és egy hajléktalan részvételével. Megbeszéltük az eddigi előadások tapasztalatait, ötleteltünk, mit csinálhatnánk jobban, átnéztük a következő hetek programját.

Csütörtök

Kora délelőtt a Szociális és Munkaügyi Minisztériumban készítettünk riportot Csillával. Korózs urat kérdezgette Csilla a hajléktalan ellátás jövőjéről, tervekről. Én "operatőrként és fotósként" működtem közre.
Utána rohanás vissza a szerkesztőségbe, hogy befejezzem a saját riportomat. Sajnos emiatt nem is tudtam részt venni a délutáni - másik - angol tanfolyamon. (Halmozom az élvezeteket, két tanfolyamra játok.) Még éppen "időben" elkészültem a cikkel, de így is estig bent voltam az irodában.

Péntek

Délelőtt iskolai előadások. A Telepy iskolában tartottunk két osztályfőnöki órát. Érdekes és kellemes élmény a fiatalokkal beszélgetni.
Délután megint a szerkesztőség. A honlappal foglalkoztam.

Szombat

Végre van időm magamra is. Szükség is volt rá, mert már egy vasam sem volt. Délelőtt újságot árusítottam a szokott helyemen. Ugyanis ebből élek.

Így néz ki egy hetem. Bár ez kicsit zsúfoltabb volt a szokásosnál. Sokmindent említettem, ezekről részletesebben is fogok írni. De mára ennyi. Találkozunk pár nap múlva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése